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Title: I bambini e le marche: per vincere, emozionarsi, lievitare nell'aria, perché hanno un'anima
Authors: Mauri, Chiara
Cavazzana, Elena
Fiordalisi, Emanuele
Borghini, Stefania
Issue Date: 2011
Publisher: Angeli
Bibliographic citation: Mauri Chiara, et al. (2011), I bambini e le marche: per vincere, emozionarsi, lievitare nell'aria, perché hanno un'anima. In: Mercati & competitività, n. 2, 2011, p. 99-124. ISSN 1826-7386. E-ISSN 1972-4861. DOI 10.3280/MC2011-002007.
Abstract: Although not a new issue, the debate on children's advertising and brands still continues to generate great interest among several scholars, politicians, and social institutions. By providing new empirical evidence and domains for further investigation, ongoing research challenges established paradigms and research methodologies. In this paper the authors explore the competent and critical ways by which children interpret and decode advertising. Grounding the argumentation on the empirical evidence of a dataset of 28 advertisements manipulated and re-created by children, the authors show how children are able to provide new symbolic meanings and implications for branding, thus opening the way for a more critical view of the phenomenon.
Da decenni il dibattito sui bambini, la pubblicità e le marche coinvolge studiosi, operatori politici, responsabili di istituzioni educative e sociali. Nuove indagini ampliano continuamente l'orizzonte di conoscenza e rivelano aspetti inattesi che stimolano la ricerca scientifica a rivedere i paradigmi dominanti e a sviluppare metodi di studio a misura di bambino. In questo articolo gli autori esplorano come i bambini ri-elaborano e commentano la pubblicità delle marche che amano di più. L'analisi empirica di 28 collage realizzati da gruppi di bambini rivela che i bambini hanno una chiara consapevolezza e persino una preferenza per i significati simbolici delle marche e della pubblicità, aprendo la strada per una riflessione più critica sul fenomeno.
URI: http://arl.liuc.it/dspace/handle/2468/6384
Journal/Book: Mercati & competitività
ISSN: 1826-7386
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