Please use this identifier to cite or link to this item: http://arl.liuc.it/dspace/handle/2468/5276
Title: The Armenian scenarios: strategic foresight of security, business and culture in the Republic of Armenia
Authors: Pant, Dipak R.
Issue Date: 2000
Publisher: Crespi
Bibliographic citation: Pant Dipak R.; Cherchi Roberto, collaborator (2000), The Armenian scenarios: strategic foresight of security, business and culture in the Republic of Armenia. S.l.: Crespi.
Abstract: L'Armenia è unica - sia per le sue ricchezze che per le sue difficoltà. Questo scritto vorrebbe esprimere dubbi circa la possibilità di un successo da parte della Armenia nell'economia globale con le convenzionali strategie puntate sulla crescita e con il solito (e diffuso) modello economico centrato sullo sviluppo di tipo urbo-industriale. Forse l'Armenia avrebbe bisogno, piuttosto urgentemente, di preparare una strategia olistica dell'uso delle proprie risorse, naturali e umane, che sia focalizzata sulla sicurezza, sulla qualità, sulla sostenibilità e sulle proprie peculiarità. In altre parole, occorrerebbe la preparazione di un "prodotto-luogo" ed il posizionamento ottimale del proprio "luogo-marca" (una certa "Armenia Meravigliosa") nel mercato globale.
Armenia is unique - both for its endowments and for the difficulties it faces. Armenia is quite unlikely to succeed in the global economy by adopting the usual urbo-industrial model and quantitative growth-oriented strategy, because of its geopolitical and environmental peculiarities and vulnerability. Armenia should rather concentrate on an imaginative and integrative business strategy that maximizes the value of its given natural resources and human capital: habitat, landscape, foods and drinks, customs and traditions, history, heritage, art and crafts, people... It seems that Armenia urgently needs a holistic economic strategy, i.e. a constant focus on comprehensive safety and security, quality and sustainability. In pure business term: strategic design of a distinct place-product ("safe and high quality context"), and the global market positioning of a distinct place-brand (the "Wonderful Armenia").
URI: http://arl.liuc.it/dspace/handle/2468/5276
Appears in Collections:Libro

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5276.pdf
  Restricted Access
35,8 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.